În 6 și 7 octombrie a avut loc la Galați o reuniune a Grupului Național de Coordonare privind învățarea în rândul adulților. Evenimentul a fost organizat de Ministerul Muncii în cadrul proiectului „Împuternicirea adulților prin formarea de competențe în România – MAESTRO”, proiect cofinanțat de Comisia Europeană prin intermediul programului ERASMUS+. La eveniment au participat reprezentanți ai comitetelor sectoriale, furnizorilor de formare și ai partenerilor sociali.
În cadrul întâlnirii au fost abordate următoarele subiecte:
- Prezentarea unei perspective generale asupra formării profesionale a adulților, de către reprezentantul Blocului Național Sindical, Radu Comșa;
- Demersurile realizate de Camera de Comerț și Industrie a României în domeniul ocupării și formării;
- Prezentarea situației actuale din sectorul construcții de mașini, de către dnul Gheorghe Cazan, Președintele Comitetului Sectorial Construcții de Mașini;
- Comunicare privind Uniunea Competențelor susținută de dna Mariana Olteanu din partea Ministerului Muncii.
- Au fost prezentate ordinele Ministerului Educației și Cercetării nr. 5196 și 5199 din 2025 care se referă la „Metodologia-cadru privind structura, elaborarea, validarea şi aprobarea standardelor de calificare”, respectiv la „aprobarea tarifelor percepute de Autoritatea Naţională pentru Calificări pentru activităţile de consultanţă şi asistenţă tehnică prestate privind verificarea, validarea şi aprobarea standardelor ocupaţionale, a standardelor de calificare şi a standardelor de pregătire profesională”.
Grupul Național de Coordonare privind învățarea în rândul adulților a fost înființat în 2020 și este coordonat de Ministerul Muncii. Acest organism are un rol consultativ și funcționează ca un cadru de dialog tuturor părților interesate din domeniul formării profesionale a adulților din România.
Principalul obiectiv al grupului este de a analiza politicile, activitățile, măsurile și inițiativele în domeniul formării adulților, pentru a le integra într-un mod coerent. Acest organism a avut un rol important în elaborarea Strategiei Naționale de Formare a Adulților 2024 – 2027.